یونولیت

یونولیت

یونولیت

یونولیت

  • ۰
  • ۰

EPS چیست؟

فوم EPS بصورت دانه های زیاد کوچکی شبیه به بافت ماسه با اسم پلی استایرن ابتدا می شود که ماده نپخته آن« استایرن» نامیده می شود .

استایرن را می توانایی در هر کجا مثلا در مغازه مواد غذایی محلی و فروشگاه های الکترونیکی محلی، کیس های CD و آویزهای خرقه یافت که همه از Styrene EPS ساخته می شوند . تراز سپس در این پروسه تبدیل این دانه های کوچک بصورت دانه های بزرگتری در حدود ۵۰ برابر اندازه اصلی آن می باشد .

یونولیت

با توجه به دانسیته لازم، این دانه ها با استعمال از بخار در ماشینی بنام اکسپندر باد می شوند . این اکسپندر می تواند خودرو ساده ای باشد که یک مستخدم مواد نپخته را در ان گذارده و آنگاه بخار را واضح می نماید و یا می تواند اتومبیل خودکاری باشد که ماده به طور مداد چک شده و آن‌گاه بصورت خودکار فعال گردیده و متوقف می شود . در این مرحله، دانه ها ۵۰ برابر اندازه حیاتی خود می باشند . پری اکسپندرهای(PRE-EXPANDER) مداوم سوای فشار فعالیت می نمایند و مجهز به تانک همزن روبازی می باشند که مواد نپخته در ان بطور پیوسته از ذیل بوسیله پیچ انتقال قابل تنظیمی تغذیه می شود . بخار نیز بطور مداوم در فضای پری اکسپندر از شیوه دهانه هایی تغذیه می شود که در فاصله کمی در روی قسمت تحتانی تانک قرار گرفته اند . یک همزن و breaker rod های ثابت، تولید جور های دانه ها را ایراد می سازند . انها دانه ها را در هم اکنون جنبش محافظت کرده و اطمینان حاصل می کنند که دانه های از پیش منبسط شده قبل با دانسیته پایین تر به بالای حجم دانه تکان کرده و در یک شفت از شیوه دهانه تخلیه با طول قابل تهیه و تنظیم قرار می گیرند .

پری اکسپندرها برای به اصطلاح«انبساط گذر دوم» مواد منبسط گردیده پیشین به feed screw بزرگی مجهز هستند تا بتوانند ماده منبسط گردیده از قبل را که قرار می باشد مجددا بخار شود را منتقل کنند . همگی پری اکسپندرها ویژگی مشترکی دارا هستند که در ان گذشته از انتقال به انبار ذخیره، خشک و تثبیت می شوند .

دو برهان پف دهنده دوچندان متداولی که بکار برده می شوند، شنتان و دی اکسید کربن هستند که هیچ کدام CFC ندارند . این فرایند، پلیمریزاسیون، پلی استایرن را با میلیون ها منفذ هوا لبریز می کند که این زمینه به انبساط آن کمک کرده و رسانایی گرمایی پایینی به آن می دهد . در طول انبساط، محصول را می بضاعت و توان در اشکال و میزان های متفاوتی قالب ریزی کرد . متاع نهایی ۹۰% هوا می باشد البته دیدنی این‌که EPS می تواند استحکام بالایی تا ۴۰psi داشته باشد .


  • ۹۷/۰۸/۲۸
  • uonolit uonolit

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی