یونولیت

یونولیت

یونولیت

یونولیت

  • ۰
  • ۰

بازار جایگزین برای بسته بندی ظروف غذا و نوشابه پلی استایرن در هفته گذشته افزایش چشمگیری داشته است، در حالی که نیویورک سیتی ممنوعیت این مواد را نهایی کرده است، علی رغم لابی سنگین صنایع شیمیایی.


وزارت بهداشت روز جمعه تصمیم خود را مبنی بر اینکه کانتینرهای تک فاز پلی استایرن را نمی توان از لحاظ اقتصادی بازیافت کرد، اعلام کرد. همچنین مشخص شد که در حال حاضر برای فوم پلی استایرن پس از مصرف جمع آوری شده در بازیافت محدودیتی وجود ندارد. کاترین گارسیا، کمیسیون بهداشت، می گوید: "در حالیکه بسیاری از زباله هایی که ما تولید می کنیم می توان بازیافت یا استفاده مجدد از آنها را انجام داد، فوم پلی استایرن یکی از این مواد نیست."


براساس یک قانون که شهر در پایان سال 2013 تصویب شد، این تصمیم به ممنوعیت منجر می شود. موسسات مواد غذایی، فروشگاه ها و تولید کنندگان در شهر نیویورک ممکن است از 1 ژوئیه به فروش نیاورده و یا به مشتریان ظروف پلاستیکی را ارائه ندهند و در نتیجه به دنبال مواد جایگزین خواهند بود. علاوه بر این، شهر نیز ممنوعیت فروش پلی استایرن پر از سکه را که معمولا بادام زمینی بسته بندی می شود ممنوع می کند.



تبلیغات

سازندگان مواد شیمیایی و سازندگان مواد غذایی و نوشیدنی فوم با این ممنوعیت مبارزه کرده بودند و استدلال می کنند که پلی استایرن پلی اتیلن واقعا می تواند بازیافت شود.


مایک لووی، مدیر ارشد گروه پلاستیک Foodservice Packaging شورای شیمی شیمی در آمریکا، یک گروه تجاری، می گوید: "ما از تصمیم این شهر برای ادامه دادن دادن خدمات غذای جایگزین و بسته بندی فوم به دفن زباله ها صرف نظر از صرفه جویی در هزینه ها با بازیافت فوم در محوطه بیرونی از سازندگان شیمیایی. وی اشاره می کند که "ظروف کاغذی یا مقوا و کاغذ آلوده با مواد غذایی با واکس سنگین یا پوشش پلاستیکی برای بازیافت در شهر قابل قبول نیست".

گروه تولیدی ایران ورق

لوی می گوید: "تقاضای تجاری برای بسته بندی فوم بازیافتی، از جمله اقلام خدمات غذائی وجود دارد." "نزدیک به 140 شرکت از مواد پلاستیکی در ایالات متحده و کانادا استفاده می کنند."


اداره بهداشت شهری می گوید که در سال 2014 حدود 28،500 تن پلی استایرن را به دست آورده است و تخمین می زند که تقریبا 90 درصد از این میزان شامل فنجان، سینی ها و ظروف یکبار مصرف است.


نیویورک در ممنوعیت ظروف غذا پلی استایرن، تعدادی از شهرهای ساحل غربی، از جمله سیاتل، پورتلند و سانفرانسیسکو و همچنین واشنگتن دی سی، به شمار می رود.

  • ۹۷/۱۰/۰۸
  • uonolit uonolit

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی